۱۳۸۷-۰۷-۲۴

برخی از ادعیه مخصوصه در دیانت بهائی (قسمت اول)

برخی از ادعیه مخصوصه در دیانت بهائی (قسمت اول):

دعای صبح:

هُوَ السّامِعُ المُجيبُ يا اِلهی أصبَحتُ في جِوارِکَ وَ الَّّذِی استَجارَکَ يَنبَغی أن يَكونَ فی كَنَفِ حِفظِکَ وَ حِصنِ حِمايَتِکَ. أی رَبِّ نَوِّر باطِني بِأنوارِ فَجرِ ظُهورِکَ كَما نَوَّرتَ ظاهری بِنورِ صَباحِ عَطائِکَ.

(مضمون:
ای شنوندۀ اجابت کننده: ای خدای من، در جوار تو، داخل در صبح شدم، و کسی که در جوار تو باشد شایسته است که در زیر بال حفظ تو و قلعۀ حمایت تو باشد. ای خدا، باطن مرا نورانی کن به انوار فجر ظُهورت آنچنانکه ظاهر مرا به نور صبحِ بخششت روشن کردی.)


*******************

دعای قبل از خواب:

اَنتَ الذّاکِرُ و اَنتَ المَذکورُ
یا اِلهی و سَیِّّدی و مَقصودی اَرادَ عَبدُکَ اَن یَنامَ فی جِوارِ رَحمَتِکَ وَ یَستَریحَ فی ظِلِّ قِبابِ فَضلِکَ مُستَعیناً بِحِفظِکَ وَ حِراسَتِکَ. اَی رَبِّ اَسأَلُکَ بِعَینِکَ اَلَّتی لا تَنامُ اَن تَحفَظَ عَینی عَنِ النَّظَرِ اِلی دُونِکَ. ثُمَّ زِِد نورَها لِمُشاهَدَةِ آثارِکَ وَ النَّظَرِ اِلی اُفُقِ ظُهورِکَ. اَنتَ اَلّذی ضَعُفَتْ کَینُونَةُ القُدرَةِ عِنْدَ ظُهوراتِ قُدرَتِکَ. لا اِلهَ اِلّا اَنتَ القَویُّ الغالِبُ المُختارُ.

ترجمه:
(تو ذکر کننده و ذکر شونده هستی
ای خدای من و سیّد من و مقصود من. بندۀ تو اراده کرده است که در جوار رحمت تو به خواب رود و در سایۀ گنبدهای فضل تو استراحت کند، در حالی که امید مدد به حفظ و حراست تو دارد. ای خدای من از تو رجا دارم به چشمت که نمی خوابد به اینکه چشم مرا از نگریستن به غیر تو حفظ کنی. سپس نور آن را زیاد کنی برای مشاهدۀ آثار تو و نظر کردن به افق ظهورِ تو. توئی که جوهر قدرت نزد ظهورات قدرتت ضعیف است. نیست خدایی جز تو که قوی و غالب و مختار هستی.)


*******************

دعای طلب شفا:

یا اِلهی اِسْمُکَ شِفائی وَ ذِکْرُکَ دَوائی وَ قُرْبُکَ رَجائی وَ حُبُّکَ مُونِسی وَ رَحمَتُکَ طَبیبی وَ مُعینی فِی الدُّنیا وَ الآخِرَةِ وَ اِنّکَ اَنْتَ المُعْطِی العَلیمُ الحَکیمُ.

(مضمون: پروردگارا، نام تو شفای من و ذکر تو دوای من و قرب تو امید و رجای من است و دوستی تو، همدم و مونسم و رحمتت در دنیا و آخرت، طبیب و یاور من است؛ توئی بخشنده و دانا.)

*******************

هیچ نظری موجود نیست: